Борис Козловський, прес-служба Львівської політехніки
Володимир Крайовський

Наступний тиждень для проректора з навчально-виробничої роботи Львівської політехніки Володимира Крайовського буде особливим. 24 жовтня на засіданні Вченої ради Університету він звітуватиме про те, що зробили господарські служби для поліпшення матеріально-технічної бази, про її готовність до роботи у зимових умовах, про виконання заходів із підвищення техніки безпеки і протипожежної безпеки. І ще одна надзвичайно важлива подія відбудеться наступного тижня. 26 жовтня заплановано урочисто відкрити стартап-школу та коворкінг (для навчання і спільної роботи з реалізації інноваційних проектів) у відреставрованому корпусі на вулиці Колеси, 2. Це буде свято для всього Університету й особисто для проректора Крайовського як керівника господарських служб, працівники яких самовіддано працювали на цьому надзвичайно важливому і складному об’єкті.

– Володимире Ярославовичу, всі ми добре бачили, з якої розвалюхи все це розпочиналося. Не секрет, що першою датою відкриття стартап-школи і коворкінгу було 1 вересня, потім – 9 жовтня… Чому так тяжко просувався цей об’єкт?

– Проблеми почалися вже на першій стадії ремонту, а точніше – докорінної реконструкції старої будівлі. Почали «вилізати» непередбачені проектом роботи щодо перекриття між поверхами. Але основна затримка була спричинена неритмічним постачанням будівельних матеріалів, які були викликані постійними змінами дизайнерських рішень внутрішніх приміщень: якими будуть стелі, колористика, світильники. Та й сама технологія проведення ремонтних робіт вимагає послідовності та часу. Для прикладу, на цьому об’єкті будівельники поклали понад 1100 квадратних метрів облицювальної плитки. Графік виконання робіт контролював особисто ректор Юрій Бобало і робив усе можливе для пришвидшення темпів. Без його підтримки навряд чи ми вклалися б у цей термін. Але ми точно не завершимо роботи з облаштування фасаду, та й благоустрій території потребує ще часу. А так основне ми виконали. Після 26 жовтня роботи й надалі триватимуть.

– Чи почнуться найближчим часом роботи зі спорудження такого омріяного нового гуртожитку у Студмістечку? Я це запитую, бо широкого розголосу набув протест мешканців з будинку № 20 по вулиці Остроградських щодо загрози їхньому будинкові через будівельні роботи.

– Наші фахівці переконливо довели, що ніякої загрози для руйнування того будинку немає. Та й норми інсоляції будуть дотримані. Будівництво вже розпочалося, і цей процес незворотній. Цього року будівельники мають освоїти перші 40 мільйонів гривень.

– Я постійно цікавлюся долею навчального корпусу № 20 на вулиці Князя Романа. Чи припинилося осідання фундаменту цієї історичної споруди часів Австро-Угорщини?

– Після того, як відбулося підсилення фундаменту, пройшло вже чимало часу. Працівники Інституту будівництва та інженерії довкілля, який очолює професор Зіновій Бліхарський, проводили періодичні обстеження, спостерігаючи за численними маячками на тріщинах. Стан будівлі стабілізувався. Зараз там ведуться доволі великі будівельні роботи. Зробили нову прохідну до цього корпусу. Ректор Університету Юрій Бобало видав наказ щодо перерозподілу приміщень у ньому. «ЕЛВІТ» значно скоротив з відомих причин обсяг робіт і штат працівників. Вивільнені приміщення будуть використані в основному для науково-дослідницьких підрозділів. Там вже розмістилася новостворена кафедра штучного інтелекту, яку очолює професор Наталія Шаховська.

– Я щось не зауважив якихось ремонтних робіт у головному корпусі. Маю на увазі аудиторний фонд...

– Правильне спостереження. Ми завершили ремонт аудиторії 135 на кафедрі фізики. Встигли поміняти вікна і в інших добудованих колись приміщеннях. Наразі роботи припинилися через – знову ж таки – брак матеріалів. На жаль, не встигаємо відремонтувати знакову для Інституту архітектури аудиторію 319. Натомість розпочинаємо роботи в 216-й.

– Чи триватимуть роботи з ремонту туалетів?

– Майже усі туалети відремонтовані. Для нас дуже важливим зробити туалети у четвертому корпусі, де частину санвузлів позаймали під службові кабінети.

– Що Ви ще плануєте обов’язково зробити у цьому році?

– Передусім продовжимо роботи в навчальному корпусі № 20, а це 15 приміщень, відремонтуємо аудиторію 112 у навчальному корпусі № 1, 712-у – в корпусі № 5, санвузли – в корпусі № 4. Завершимо благоустрій території головного корпусу (студентський проект), навчального корпусу № 22 (кафедра фізвиховання). Завершимо також капітальний ремонт даху в технопарку і розпочнемо лагодити дах у навчальному корпусі № 34. Разом з профкомом працівників Університету визначимо найважливіші об’єкти з колективного договору. Буде введена в експлуатацію мінікотельня для нашого видавництва.

Ректор Юрій Бобало поставив перед нами завдання підготувати проект плану ремонтно-відновлювальних робіт на об’єктах Університету на 2018 рік, який невдовзі представлю.

Сьогодні абсолютно всі об’єкти Університету підготовлені до нового опалювального сезону. Та дуже нам прикро, що досі не розпочалася реалізація масштабного проекту від Європейського інвестиційного банку щодо теплової санації низки навчальних корпусів і гуртожитків. Ми кілька років анонсували цей проект, мали гарантії від Міністерства освіти і науки України, що реалізація проекту розпочнеться цього року. Зараз відповідна угода з банком перебуває у Верховній Раді та очікує на ратифікацію. Якщо це станеться, то реалізація проекту розпочнеться в наступному році.

Не вдалося нам (і цього року вже точно не вдасться) ввести в експлуатацію центральну котельню, яка припинила свою роботу після сумнозвісної аварії. Ми придбали і встановили два потужні сучасні котли, підсилили фундаменти. Але вирішено вдосконалити проект. Йде пошук інвестора. Необхідно ще близько 20 мільйонів гривень. Ці кошти скеруємо на спорудження нової димової труби, насосної групи, обладнання, хімводоочистки, автоматики захисту. Проте й діючі котли повною мірою забезпечить нормальну температуру в корпусах, які підключені до котельні.

На рівні Університету не вдалося вдосконалити структуру фінансово-господарської діяльності. Відділи мають різне підпорядкування, що дуже гальмує процес управління, оперативного вирішення питань господарської діяльності.

– Володимире Ярославовичу, свою роботу з удосконалення техніки безпеки Ви проводите у тісній співпраці з відповідною комісією профкому працівників. Що зроблено у цьому плані від попереднього звіту?

– Я би об’єднав ці два питання: службу пожежної безпеки і охорони праці. Адже вони працюють в тандемі разом з профкомом співробітників, спільно виконуючи завдання з безпеки і поліпшення умов праці, навчання і проживання. Тут дуже важливо дотримуватись усіма встановлених правил з охорони праці і пожежної безпеки. Цією роз’яснювальною роботою і навчанням займаються обидва відділи. Так, цього року в Університеті не сталося жодної пожежі, не було й випадків травматизму людей. Хоч і тут для вдосконалення потрібні кошти – і чималі. Це – і тепловий режим, освітлення, встановлення систем відеонагляду, протипожежні заходи тощо.