Вступ 2018: рейтингові списки

Політехніки переймають японський досвід: в Університеті відбувся літній розмовний табір японської мови

17 липня 2018, 08:56
Анастасія Мозгова, тижневик «Аудиторія»

Від 1 до 7 липня у Львівській політехніці проходив літній розмовний табір японської мови.

Організувала захід кафедра іноземних мов Інституту гуманітарних та соціальних наук. З цією метою до університету запросили двох носіїв японської – Ясунорі Фуджісакі та Чіка Сайто, котрі є не тільки фаховими викладачами, а й делегатами Японської фундації в Україні. Також пан Фуджісакі та пані Сайто – працівники українсько-японського центру при НУ «КПІ».

Ідею створити літню школу подав сам гість з Японії. Оскільки університет та фундація тісно співпрацюють, кафедра ІМ попросила Ясунорі Фуджісакі долучитися до процесу викладання японської в Політехніці, адже тут немає носія мови. Далі було сформовано організаційний комітет, до складу якого ввійшли завідувач кафедри Наталія Мукан та працівники – Мирон Федоришин, Наталія Костевич, Ольга Літінська. До організування долучився й керівник Українсько-японського центру при НТБ Львівської політехніки Ігор Зорій.

Учасниками школи стали три десятки охочих студентів 1–3 курсів ІГСН. Навчання безоплатне. Щодня політехніки мали три пари, дві з яких провадили викладачі-японці. Завершувала навчальний день культурна програма, зокрема політехніки мали змогу приміряти традиційний японський одяг – юката.

– Пан Фуджісакі привіз нові для нас підручники й провів чудовий воркшоп для викладачів, тож наразі ми випробовуємо нову методику викладання японської мови, – розповідає доцент кафедри ІМ Ольга Літінська.

За її словами японські викладачі зосереджують увагу не на власній комунікації, а на взаємодії студентів одне з одним, тому традиційну лекцію замінює робота в парах і групах. Важливо й те, що на відміну від українського процесу навчання японської мови, іноземні колеги давно відкинули виконання вправ без контексту, надавши перевагу створенню комунікативної ситуації, через яку можна застосувати вивчені правила чи лексику.

– Колеги-японці закликали нас поступово відмовлятися від тестової системи на користь того, щоб студенти самостійно демонстрували власні знання та вміння. Як наслідок, вони отримують не оцінку, а впевненість у власних силах. Це зменшує стресове навантаження й дозволяє почуватися вільно, – ділиться пані Літінська.

По завершенні табору-школи всім студентам вручили сертифікати учасника.

Кафедра висловлює велику вдячність Японській фундації в Україні за те, що надали політехнікам рідкісну можливість поспілкуватися з носіями японської мови.