Як можуть розвиватися сучасні педагоги: у круглому столі в ІНПП взяли участь представники понад 20 вишів

10 травня 2018, 14:34
Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»

Українські та закордонні педагоги обговорили питання свого професійного розвитку в умовах реформування освіти. Які можливості, виклики і перспективи мають сучасні педагоги? Чи педагогічна діяльність допускає свободу творчості, а чи це лише робота в межах регульованої професії? Як педагогічний виш може дати добрий старт для вчителя? Як реформовують нову українську школу? На ці та багато інших запитань шукали відповіді педагоги.

Учасники заходу прибули з-понад 20 вишів Тернополя, Житомира, Миколаєва, Києва, Сум, Кропивницького, Запоріжжя, Дніпра, Чернівців, Луцька, Полтави і, звісно, Львова. Закордонні педагоги – із Польщі (Люблінська політехніка), на онлайн-зв’язку були представники Грузії (Національний центр підвищення кваліфікації вчителів) та Білорусі (Освітній центр «Парк високих технологій»).

Круглий стіл відкрив директор ІНПП Володимир Ортинський. Учасників та гостей привітав проректор Роман Корж. Завідувач кафедри педагогіки та соціального управління Львівської політехніки Юрій Козловський представив теми дискусій, які відбувалися у трьох секціях: середовище реалізації професійного розвитку педагога-реформатора; інструменти здійснення освітніх реформ: нормативно-правові, організаційні, методологічні та мотиваційні; особистісні аспекти професійного розвитку педагога в умовах реформування освітньої галузі. Отож, педагоги-практики шукали відповіді на запитання: чому випускник ЗВО не завжди сподівано компетентний? Зрештою, які критерії має поняття професійна компетентність? Чи можна побудувати Нову українську школу без нової педагогічної освіти? Чи готові українські педагоги та керівництво шкіл самостійно розробляти авторські навчальні програми?

Наприкінці заходу його учасники виробили практичні поради і ухвалили рішення, що стосуються шляху реформування української освітньої системи.