Вступ 2019: рейтингові списки
 

Першокурсник програми «Інтернет речей» Максим Ліщинський: найкраща стратегія навчання – всебічний розвиток

4 вересня 2019, 09:16
Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»

Першокурсник інтернету речей, призер міжнародних олімпіад, чернівчанин Максим Ліщинський до ЗНО з математики підготувався без репетитора і склав його на 200 балів. Ще два предмети – українську мову й літературу та фізику – теж склав високо: 193,5 і 195 балів відповідно. У рейтингу пріоритетів Львівську політехніку поставив на перше місце.

Вибір

Обираючи університет, Максим спілкувався зі студентами різних напрямів у різних вишах. Головний вибір робив між двома політехніками – Київською та Львівською. У Львівській політехніці йому більше підійшла навчальна програма. Зважив і на те, що тут значно вищі прохідні бали, тож буде гарантія гарного середовища. Зрештою, спеціальність «інтернет речей» в ІКТА – нова, цікава та перспективна.

Максим очікує цікавого навчання, набути максимально високих знань і практичних навиків, адже студентське навчання – це і вступ у самостійне життя, без батьків.

Шлях до математики

Максим завершив Чернівецький ліцей № 1 математичного та економічного профілів. Однак починав школярство з гуманітарної гімназії. Можливо, на перший погляд, це парадоксально, але саме там хлопець полюбив математику і навіть переміг на всеукраїнській олімпіаді. Через відповідні інтернетресурси зацікавився інженерією. Тож вибір на користь ліцею був перевірений і виважений.

Позаяк батьки – програмісти, не дуже мріяв про цей фах. Більше зосереджувався на вже згадуваній інженерії. Але з часом уподобання трохи змінилися. Зацікавила електротехніка. І загалом програмування. Тому вирішив дещо змінити напрям.

Азарт до олімпіад

У школі брав активну участь у навчальних проєктах та олімпіадах всеукраїнського і міжнародного рівнів.

– Спершу я вигравав через зацікавлення – коли таке є, то й хочеться більше готуватися. Краще почав розуміти і любити фізику. У моєму ліцеї – гарна система заохочування учнів до олімпіад – через неординарні підходи. Також у нашому місті для старшокласників діє молодіжне творче об’єднання «Квазар», яке ініціював Пауль Пшенічка (учитель фізики та астрономії в ліцеї, де навчався Максим, прогресивний педагог, знаний у світі, один із засновників методу проєктно-орієнтованого навчання у школах – ред.). Частиною програми «Квазару» є не тільки заняття з астрономії та фізики, а й виконання певних проєктів, – розповідає першокурсник.

Цього року на всеукраїнських етапах олімпіад із фізики та астрономії Максим здобув третє і четверте місця у фізиці та сьоме – в астрономії. До цих олімпіад готувався доволі посилено. Йому подобається розв’язувати невідомі задачі, вважає, що завдяки тому має такі результати.

Участь у міжнародних проєктах почалася з роботи над тематикою відновлювальної енергії – пошуком її здешевлення (подобається шукати у дослідженні власні підходи). І через МАН для школярів зміг податися на конкурс та поїхати до Туреччини на міжнародну науково-освітню виставку-конкурс у галузі технічних наук та енергетики OKSEF. Там здобув бронзову медаль. А цього року став учасником аналогічного заходу у США.

Встигнути все неможливо

Попри те, що у ліцеї вчитися непросто, Максимові вдавалося досягати високих успіхів із усіх предметів. Точним дисциплінам приділяли багато уваги на заняттях, а глибокі основи з гуманітарних отримав у гімназії. Завдяки вчительці зарубіжної літератури зацікавився читанням. Секрет успіху шкільного навчання хлопець бачить у тому, що прийшов до ліцею з уже добрими знаннями.

До 11-го класу ще й займався велоспортом, спортивним орієнтуванням і на перетині того – велоорієнтуванням. Торік став чемпіоном України. Однак перед підготовкою до вступу відмовився від занять спортом. На думку Максима, встигнути абсолютно все неможливо. У будь-якому разі треба дещо вивчати за схемою power tower, аби мати час і для себе, і на спорт.

– Тому раджу в 10 – 11 класах акцентувати на тому, що цікаво. І для розвитку душі читати літературу. Тобто всебічний розвиток – то найкраща стратегія, яку можу запропонувати.

Щоб уникнути перезавантаження в 11 класі, Максим до ЗНО з української готувався два роки. Підготовка до олімпіад із фізики плавно переросла у підготовку до вступу, ну а щоб скласти математику, вистачило ліцейних знань – на уроках і під час безкоштовного додаткового заняття з тестування, яке дбайлива вчителька організовувала для своїх охочих учнів.

– Переконаний, що підготуватися до ЗНО можна і без репетитора. Маю приклад однокласника в підготовці з української мови і його високий результат – понад 190 балів. Але самостійно робити це значно важче і займає більше часу, адже репетитор знає програму, скерує, що і як вивчити, проконтролює.