У Tech StartUp School відбувся Creative Spark. Все про стартапи, бізнес і дальші перспективи

Наталія ПАВЛИШИН, Тижневик «Аудиторія»
зустріч в межах проекту Creative Spark
Упродовж трьох днів, 8–10 лютого, у Tech StartUp School Львівської політехніки тривали зустрічі в межах проекту Creative Spark. Партнер програми – Кінгстонський університет (Лондон), викладачі якого прочитали для стартаперів і підприємців низку лекцій

Упродовж трьох днів, 8–10 лютого, у Tech StartUp School Львівської політехніки тривали зустрічі в межах проекту Creative Spark. Партнер програми — Кінгстонський університет (Лондон).

Майже два десятки спікерів із різних галузей зустрілися, щоб подискутувати про головні важелі активізації підприємницької та інноваційної діяльності. Викладачі британського університету прочитали для стартаперів і підприємців низку лекцій. Зокрема це стосувалося способів пошуку перспективних ідей, методів дослідження ринку та інструментарію для аналізу поведінки потенційних споживачів і підходів до побудови бізнес-моделі стартапів.

Від імені ректора Львівської політехніки учасників конференції привітала проректор із наукової роботи професор Наталія Чухрай, наголосивши на важливості таких дискусій для розвитку вищої освіти та для пошуку консенсусу в питаннях. що стосуються продуктивної співпраці.

Наступний етап, на який слід сподіватися учасникам проекту, — доступ до онлайн бізнес-курсу з вивчення англійської мови LearnEnglish Select та тренінги в різних містах України.

Віра в стартап і вміння відкидати ті всі сумніви, які з’являтимуться в ході роботи, — це те, що вам потрібно зараз. Молодістьце недолік, який із часом минає. Ніщо так не сприяє успішному реалізуванню проекту, як досвід. Навіть знання не мають такого значення. Та й узагалі варто позбутися впевненості, що раз здобутих знань достатньо. Бо насправді вчитися потрібно постійно. Щоправда, можна вчитися на чиємусь досвіді — і на успіхах, і на помилках. Своїм дітям завжди кажу, що в професійному плані я зробив одну помилку — відразу після університету вирішив створити власний бізнес і це коштувало мені всіх заощаджень. Нема нічого крутішого, ніж мати в кого вчитися. Ще, величезна помилкавважати, що ти найрозумніший. Думка інших людей, які мають свій досвід, може допомагати в реалізуванні проекту, — наголосив у своїй мотиваційній лекції керівник управління інвестиційної політики ЛОДА Роман Матис.

До важливого для стартапера-початківця він відніс і базу контактів. Бо, переконаний, що без правильного нетворкінгу отримати успіх дуже складно.

Однією з перших помилок, яких припускаються майже всі початківці —  думати, що про ваш проект інші знають стільки ж, як ви. Та насправді, інші бачать тільки те, що ви їм показали, про що розповіли. Тому на початку нового проекту, окрім правильного вибору цільової аудиторії, мусите ще й правильно його позиціонувати і зрозуміти цінність вашого продукту. Початківці думають, що для успіху потрібен гарний логотип. Але гарна картинка без змісту не має жодного значення, — додав спікер.

Ще Роман Матис радить позбуватися стереотипної думки, що найважливішим у бізнесі, в проектах є конкуренція. Бо в сучасному світі, де в одному під’їзді на вісім квартир живе шестеро блогерів, чи в одній продуктовій ніші десятки видів одного продукту, конкурувати дуже важко. Сучасний світ будується на кооперації. Успішними стають ті, що доповнюють одні одних.

Ще одним із гостей конференції Creative Spark був успішний підприємець із багатьма роками досвіду в адміністративних структурах оперативного та стратегічного управління Михайло Паньків.

Дискутуючи про актуальні завдання, які має ставити собі бізнес, освіта та влада, потрібно взаємодіяти, щоб в Україні стартапи переростали в успішний бізнес, Михайло зокрема зазначив:

На моє переконання, стартаперам, бізнесменам-початківцям необхідно вчитися бізнесу, роблячи його. Треба пробувати, зазнавати перших невдач, аналізувати це і виносити відповідний досвід,  щоб рухатися вперед. Водночас на певному етапі треба бути готовим залучати партнерів, які можуть підсилити проект, збалансовувати і комплексно розвивати систему бізнесу, бо самотужки це навряд чи вдасться.

Окрему увагу Михайло Паньків зосередив на тому, що нині бізнес в Україні має величезний запит на фахівців, котрі відповідають сучасним вимогам ринку. Тому великим компаніям доводиться вчити випускників училищ, університетів, створювати власні школи. Тож, якщо хочемо бути успішними завтра, система освіти мусить змінюватися значно швидше, і бути готовою пропонувати відповідні кадри на ринку праці.

Важливим кроком до успіху має бути розвиток сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні, для системного інвестування, реінвестування в технології та інновації.

Одне з головних завдань державної влади — створення комфортних умови для приходу міжнародних компаній, де є додаткові робочі місця, вважаю виконаним. Але вони беруть нас на аутсорсинг. Ми продаємо нашу сировину, або робочу силу, або роботу на аутсорс. Це добре на першому етапі, щоб мати гроші на прожиття. Та залишатися країною зі сировинною економікою для України у довготерміновій перспективі — недобре. Тому необхідно думати про наступний крок створювати належні умови, щоб інвестиції не виводили з України, а працювали тут, щоб міжнародні інвестфонди були готові виділяти стратегічну частку інвестування саме для нашої країни. Нова якість у трикутнику бізнес–освіта–влада з’являтиметься завдяки глибинним, якісним трансформаціям кожної з цих складових, — наголосив на завершення Михайло Паньків.

зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark зустріч в межах проекту Creative Spark