Підготовчі курси (за програмою ЗНО)
Всеукраїнська олімпіада  Львівської політехніки
 

В ІАПО вручили свідоцтва про підвищення кваліфікації за навчальною програмою «Англійська мова для ІТ»

6 лютого 2019, 13:55
Анастасія СТЕПАНЯК (МОЗГОВА), Тижневик «Аудиторія»

До складу пілотної групи слухачів курсів увійшло 13 учасників — колишніх військових, учасників АТО, ООС та їхніх сімей, які мають статус безробітні. Навчання тривало 3 місяці (400 годин), групу сформував та скерував до ІАПО Львівський обласний центр зайнятості. Співпраця відбувається у рамках розгалуження проекту «Україна-Норвегія», який має на меті перепідготовку і соціальну адаптацію військовослужбовців та членів їхніх сімей в Україні, і триває у Політехніці вже 5 рік.

За словами декана післядипломної освіти Мар’яни Захарчук, випускники програми «Інформаційні технології та англійська мова», яка традиційно відбувається у рамках «Україна-Норвегія», запевняли, що у часі навчання потребували більшої кількості годин для вивчення англійської.

Англійськамова програмування, тому без неї оволодіння ІТ-спеціальностями є неможливе. На «Україна-Норвегія» відбір відбувається за рівнем володіння мовою та базовим володінням комп’ютера. Слухачі курсу «Англійська мова для ІТ» мають підвищені шанси потрапити на програму «Інформаційні технології та англійська мова». Тож тепер у цій програмі вивченню англійської буде приділено менше увагиосновний акцент здійснюватиметься саме на ІТ-дисциплінах, оскільки англійську вже вивчали окремим курсом. Попередні 4 роки програму було поділено 50:50. Для майбутньої ІТ-сфери добре мати рівень В1-В2 намагаємося вивести слухачів на середній рівень, — розповідає Мар’яна Захарчук.

Фактично, результатом співпраці ІАПО та ЛОЦЗ є підготовка охочих до участі у проекті «Україна-Норвегія».

Для учасників курс «Англійська мова для ІТ» — безоплатний, його фінансує уряд України за посередництва центру зайнятості. У квітні-травні набиратимуть нову групу. Основна вимога до учасника — бути безробітним і володіти англійською, бодай на мінімальному рівні, однак Мар’яна Захарчук наголошує, що Політехніка намагається не відмовляти нікому з охочих. Сергій Нагай — яскравий доказ цього: чоловік ніколи не вивчав англійської, але бажання взяти участь у проекті «Україна-Норвегія» виявилося сильнішим за незнання:

Я колишній військовослужбовець — демобілізували мене минулого року, тому одразу став на облік у центр зайнятості. Коли дізнався, що для участі в проекті потрібне знання англійської, почав шукати якісь курси, бо у школі вчив французьку. Невдовзі мені зателефонували із центру зайнятості і запропонували цей курс. На заняття ходив постійно, адже мова мені дуже потрібна: хочу знайти роботу у сфері ІТ, а які б вакансії я не дивився — усюди вимагають середній рівень англійської. Дуже задоволений курсом, але хотілося б, щоб він тривав довше. Однозначно планую продовжити вивчення мови — дуже хочу пройти відбір на «Україна-Норвегія», окрім того, вже подав документи на British Council. Далі можна буде шукати роботу, — розповідає випускник.

Наталія Кінь, заступниця начальника відділу організації професійного навчання ЛОЦЗ ділиться острахами, які пов’язані зі організацією курсу:

Ми намарно переживали, чи учасники АТО адаптуються до навчаннявони чудово впоралися. Щобільше, у демобілізованих, які навчаються, краще відбувається соціальна адаптація вони постійно перебувають у суспільстві, чимось зайняті, тож просто не мають часу на негативні думки і спогади.

Мар’яна Захарчук також добре відгукується про студентів:

Усі випускники дуже позитивні, незважаючи на те, що вони пройшли війну. Також це люди, які прагнуть змінити своє життя на краще. Вони розуміють, що у професійному полі мало зможуть застосувати навички й досвід, здобуті на військовій службі та на війні (не йдеться про психологічний та соціальний досвід). Відчувається велика повага до того, що вони хочуть здобути нові професійні знання. Більшість із них поглинають нову інформацію, мов губки.

Наприкінці курсу учасники пройшли спеціальні тести, результати яких вирішать долю їхньої участі у програмі «Інформаційні технології та англійська мова», що стартуватиме у середині-кінці лютого, тож наразі випускники очікують на вердикт.