Проректор з науково-педагогічної роботи та соціального розвитку Роман Корж про збільшення частки освітньо-професійних програм

Анна Зіганшина, Центр комунікацій Львівської політехніки
Проректор Університету Роман Корж

Нові можливості для розвитку Львівської політехніки відкриваються завдяки взаємодії з роботодавцями та стейкхолдерами. Докладніше про перспективи розширення участі працедавців в оновленні ОПП розповів проректор із науково-педагогічної роботи та соціального розвитку Роман Корж.

Розкажіть, будь ласка, загалом про структуру та зміст освітньо-професійних програм (ОПП) Львівської політехніки.

– ОПП розробляють для кожної спеціальності та спеціалізації Національного університету «Львівська політехніка». У передмові ОПП зазначають її відповідність до існуючих стандартів, вказують перелік зацікавлених сторін, за участю яких розроблено ОПП. Серед головних стейкхолдерів обов’язковими учасниками робочих груп із розробки та вдосконалення ОПП є працедавці. Вони можуть вносити пропозиції та зауваження, які розглядаються і враховуються при розробці й при оновленні ОПП. У ОПП обов’язково є пункт про придатність випускників освітньої програми до працевлаштування та дальшого навчання. На веб-сайті Політехніки роботодавці та інші стейкхолдери мають можливість залишати відгуки щодо ОПП та їх проєктів на наступний рік.

Якими є основна мета та завдання таких освітньо-професійних програм?

– Цілі освітньої програми передбачають формування загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, що забезпечить здобувачам вищої освіти можливість успішно конкурувати на ринку праці. Організування заходів зі сприяння працевлаштуванню студентів дають можливість налагодити співпрацю з профільними підприємствами, залучити роботодавців до участі в розробці та вдосконаленні ОПП. Крім цього, важливим аспектом є створення профільних баз практики, на яких може забезпечуватися наскрізна професійно-практична підготовка фахівців.

Які підприємства залучено до розробки ОПП?

– При розробці ОПП «Комп’ютерні науки» першого (бакалаврського) pівня вищої освіти галузі знань 12 Iнформаційні технології, спеціальність 122 «Комп’ютерні науки» були й представники відомих компаній-роботодавців у IT-галузі, зокрема, «R&D Engineering» «ЕPAM», «SoftServe», «N-iX». При розробці ОПП «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» другого (магістерського) рівня вищої галузі знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» для формування програми залучали представників-роботодавців із Львівської обласної ради, Львівської міської ради, Відділу маркетингу та інноватики, Науково-технічної бібліотеки НУ «Львівська політехніка».

– Як здійснюється оновлення освітніх програм?

– На підставі освітніх програм за кожною спеціальністю розробляються навчальні плани. Моніторинг ОПП провадить робоча група, яку очолює гарант ОПП, зміни розглядають та затверджують на засіданні кафедри, ухвалює їх науково-методична комісія спеціальності не рідше одного разу на рік.

Розкажіть, будь ласка, докладніше про моніторинг ОПП. На що його спрямовано?

– Моніторинг ОПП спрямовано на визначення того, чи освітні програми досягають встановленої мети та чи відповідають вони потребам студентів, працедавців, інших груп, зацікавлених сторін і суспільства. Моніторинг ОПП оцінюватиме відповідність таких чинників: досягнення науки в певній галузі знань, тенденції розвитку економіки й суспільства, врахування змін потреб студентів, працедавців та інших груп, зацікавлених сторін, спроможність студентів виконати навчальне навантаження ОПП та набути очікувані компетентності, затребуваність на ринку праці фахівців, які здобули вищу освіту за ОПП, порівняння ОПП із найкращими аналогами в Україні та світі.

Задля чого здійснюється збільшення частки ОПП?

– Вiдповідно до стратегічного плану в ОПП 2020 року враховано місію Університету, зокрема здійснювати підготовку освічених та креативних фахівців, спроможних приймати управлінські рішення для самореалізування у галузі своєї професійної діяльності, відповідально ставитися до виконання своїх обов’язків, прагнути до безперервного розвитку та пошуків нових можливостей.

Про освітні програми