Промоція історії та сучасності: розмова з керівником Центру промоції Андрієм Павлишиним

Яна Панчишин, студентка кафедри журналістики та засобів масової комунікації
Андрій Павлишин

– Розкажіть, чим саме займається Центр промоції?

– Центр був створений відповідно до планування стратегічного розвитку університету наприкінці 2021 року. Основна мета – промоція історії Політехніки, видатних постатей. Ми також проводимо виставки, створюємо постійні експозиції. Запрошуємо видатних випускників університету до співпраці чи просто успішних і цікавих людей. Важливою складовою є і проведення екскурсій.

– Чи використовуєте ви інші канали для популяризації університету?

– Власне, проведення екскурсій є добрим прикладом популяризації, бо до нас приходять різні групи людей, зокрема майбутні студенти. Ще одним каналом популяризування університету є Центр комунікацій, який висвітлює наші заходи та поширює інформацію про них.

– Чи залучаєте студентів до своєї роботи?

– Ми залучаємо їх як волонтерів, коли є масштабні заходи. Запрошуємо студентів, які мають відповідну кваліфікацію. Все ж таки історії нашого університету 200 років, і не кожен має належні знання, щоб допомогти в такій ситуації.

– З якими проблемами ви стикалися на початку?

– Насправді не можна сказати, що це проблеми. Скажімо так, університет є великим організмом. Навіть започаткувати екскурсії не було просто, оскільки не кожен підрозділ має свою відповідальність, тобто, щоб організувати екскурсію, потрібно було досягти певного балансу між різними підрозділами.

– Чи підтримуєте співпрацю з іншими закладами вищої освіти?

– Так, співпраця – дуже важливий елемент, і мусимо пам’ятати, що ми є елементом одного механізму – Політехніки. Це один із найбільших закладів вищої освіти не тільки в Україні. І завдяки співпраці з різними підрозділами, з музеєм Політехніки, з юридичним та фінансовим відділами, ми можемо забезпечити ефективний результат. Співпрацюємо і з іншими університетами, у Львові зокрема, а також із Чернівецьким університетом, Острозькою академією. Політехніка є важливим освітнім закладом, і так історично склалося, що вона є матір’ю кількох десятків університетів. Ми звернулися до 18 університетів, які пов’язані тією чи іншою мірою з Політехнікою – і відгукнулись університети з Австрії, Канади, Литви, Німеччини і Польщі. Вони надіслали нам монографії та дослідження про спільну історію. Ми створили постійно діючу експозицію у 220-й аудиторії.

– На яких перевагах та особливостях університету акцентуєте увагу?

– Ми акцентуємо увагу на наших сильних сторонах. Це високий клас навчання, кваліфіковані викладачі. І, наприклад, виклики, які стоять перед університетом, перед системою освіти в цей непростий час, ми додаємо досить вдало. Звичайно, ми зазначаємо, що з наших стін вийшли видатні постаті, які творили і творять світову науку. Наприклад, людина яка працювала над створенням атомної чи водневої бомби, є випускником Львівської політехніки. Популяризуємо винаходи наших науковців, гідрогелеві пов’язки, які зараз допомагають нашим військовим і цивільним.

– Студенти і батьки – як ви знаходите середину, щоб сподобатись обом сторонам?

– Ми орієнтовані на різні вікові категорії й різні групи. Звичайно, стараємося розділяти екскурсії для студентів і для батьків, але це все індивідуально. Спілкуючись, ми бачимо, що цікавить наших відвідувачів, і намагаємося відповідно акцентувати. Але загалом пропонуємо заздалегідь записуватися на екскурсію. Ми знаємо, яка цільова група прийде, і під неї підлаштовуємось.

– Як ви оцінюєте ефективність Центру промоції?

– Найкращими оцінювачами є наші відвідувачі, які до нас хочуть приходити і повертатися. Певним таким мірилом можна вважати кількість екскурсій: ми провели їх понад дві сотні за минулий рік.

– У вас є готові плани на майбутнє? Плануєте якісь заходи чи події?

– Звісно, що плануємо. Це буде пов’язано з історією й сучасністю. І ми поєднаємо щось дуже давнє і щось дуже сучасне. Але поки що це секрет. Насправді будь-яка історія цікава та важлива, але це також шлях до майбутнього. Тільки той, хто знає історію, вартий майбутнього.