Відкрита лекція до Дня Землі 2024 на кафедрі маркетингу і логістики у межах проєкту E-marketing Erasmus+ JMM

Анастасія Безейко, студентка кафедри журналістики та засобів масової комунікації
Скріншот з онлайн-лекції

Щороку наприкінці квітня світова спільнота відзначає День Землі, у межах якого організовують різноманітні заходи, щоб привернути увагу людства до проблем вразливого довкілля нашої планети. У вівторок, 23 квітня, доцентка кафедри маркетингу і логістики, к.е.н Оксана Довгунь провела відкриту онлайн-лекцію «Сутність свідомого споживання у різних сферах життєдіяльності. Свідомий спосіб життя».

Це вже друга подія, присвячена Дню Землі 2024, на кафедрі маркетингу і логістики Інституту економіки і менеджменту в межах реалізації проєкту «Поширення практик ЄС через Е-маркетинг, свідоме споживання, циркулярну економіку, ефективність використання ресурсів» Erasmus+ Jean Monnet Module. Раніше, 22 квітня, викладачі кафедри провели відкритий онлайн-захід у форматі світового кафе та конкурс буклетів свідомого споживача.

На лекції студенти Львівської політехніки та зацікавлені гості мали змогу дізнатися про методи та переваги свідомого споживання, які варто застосовувати у повсякденному житті й роботі. Оксана Довгунь розказала про важливість вибору екологічних товарів, мінімізацію відходів, ресурсозбереження, а також про практичні кроки до сталого способу життя і різноманітні громадські ініціативи (Earth Overshoot Day, «Білий понеділок» (англ. Circular Monday), Європейський тиждень сталого споживання тощо).

— Свідоме споживання означає участь в економіці, усвідомлюючи вплив особистого споживання на суспільство та навколишнє середовище в цілому. Свідомий споживач є агентом змін, який враховує соціальні, екологічні та політичні наслідки своїх дій щодо купівлі та бойкоту товарів, — зазначила лекторка.

Слухачам презентували результати світових опитувань та на прикладах пояснили, чому підприємства мають взяти на себе роль агентів змін. Відповідальні практики бізнесу спонукають до зростання попиту споживачів на відповідні товари та послуги, а впровадження свідомого споживання забезпечує переваги для обох сторін.

— Чи зусилля однієї людини мають вплив? Одна крапля створює могутній океан, так само зусилля однієї людини сприяють колективним змінам, — зауважила п. Оксана.

Також слухачам були надані рекомендації про те, як можна почати свій шлях до свідомого споживання, позитивно впливаючи на суспільство та навколишнє середовище. Щоб глибше ознайомитися з темою, доцентка порадила, зокрема, такі джерела:

  • На шляху зеленої модернізації економіки: модель сталого споживання та виробництв. С.В. Берзіна та ін.
  • Жити із «зеленим серцем». Подбай про себе і планету. Гей Браун.
  • Не купуй нічого, май усе. Лісл Кларк, Ребекка Рокефеллер.

Крім того, частина лекції була присвячена вивченню європейських програм підтримки свідомого споживання. Серед чинних програм та ініціатив ЄС докладно розглянули 8-му Програму дій з навколишнього середовища (EAP), План дій ЄС досягнення циркулярної економіки (CEAP), Стратегію сталого розвитку ЄС (SDS), Дорожню карту ресурсоефективної Європи, Регламент щодо екодизайну сталих продуктів (ESPR), Екомаркування (Ecolabel) та EMAS (Eco-Management and Audit System).

— Освіта є одним з найпотужніших інструментів для надання людям відповідних навичок і компетенцій, щоб стати свідомими споживачами, — запевнила Оксана Довгунь. — Залучення європейських грантів підтримує дослідження впливу на споживання нових демографічних і технологічних реалій та допомагає вдосконалювати методи і показники оцінки глобального впливу споживання. (…)

Залучення європейських грантів дасть змогу не лише максимально використати та примножити наявний позитивний досвід, інновації та практики, а й вдосконалити українські показники в рамках європейської інтеграції.

Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції